طبیعیه که سوال داشته باشید که آیا بدون کاندوم ایدز می گیریم یا نه چون بسیاری است افراد با توجه به استفاده از کاندوم هنوز نگرانی های بیماری های مقاربتی هستند

استفاده از کاندوم شاید بهترین انتخاب برای هر رابطه ای جنسی باشد که مورد تایید همه است

به طور کلی در صورت استفاده صحیح در هر بار رابطه جنسی، کاندوم بهترین راه برای جلوگیری از عفونت های مقاربتی (STIs) مانند HIV است.

چقدر مطمئن باشیم با کاندوم ایدز نمی گیریم

آنها میزان خرابی بسیار دارند و برای تمام انواع رابطه جنسی از جمله رابطه جنسی دهانی و مقعدی موثر هستند.

کاندوم ها جزو تجهیزات پزشکی طبقه بندی می شوند، بنابراین باید الزامات ضروری را برآورده کنند و از طریق آزمایش های کیفی انجام شوند.

همیشه تاریخ انقضای کاندوم را بررسی کنید و کاندوم هایی را انتخاب کنید که دارای نشان بادبادک BSI و علامت CE اروپایی هستند. اینها استانداردهای ایمنی شناخته شده هستند.

زمانی که کاندوم ها به درستی استفاده شوند، بیشترین تاثیر را دارند، که شامل استفاده از کاندوم با اندازه مناسب نیز می شود. کاندوم ها دارای عرض و طول های مختلفی هستند، بنابراین پیدا کردن کاندوم مناسب ممکن است کمی طول بکشد.

در اینجا چند کار اساسی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از استفاده صحیح از کاندوم انجام دهید تا نگویید بدون کاندوم ایدز می گیریم یا ونه؟

ایا بدون کاندوم ایدز میگیریمهر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم جدید استفاده کنید

به محض وقوع نعوظ و قبل از هرگونه تماس جنسی (چه واژینال، مقعدی یا دهانی) کاندوم را بپوشید.
از استفاده از روان کننده های مبتنی بر روغن مانند وازلین یا روغن بچه که می تواند کاندوم را ضعیف کرده و احتمال پارگی آن را افزایش دهد خودداری کنید – روان کننده های مبتنی بر آب بهترین هستند و می توان آنها را در اکثر سوپرمارکت ها یا داروخانه ها خریداری کرد.
شخصی که از کاندوم استفاده می کند باید بلافاصله پس از انزال از شریک زندگی خود کناره گیری کند و کاندوم را محکم نگه دارد تا از لیز خوردن آن جلوگیری کند.

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده صحیح از کاندوم را بخوانید.

کاندوم زنانه چگونه کمک می کند؟

کاندوم زنانه یک کیسه پلاستیکی نازک با حلقه های انعطاف پذیر در دو طرف آن است. کاندوم قبل از رابطه جنسی برای جلوگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی وارد واژن می شود.

این وسیله می تواند بسیاری از نگرانی ها در مورد انتقال ایدز را کاهش بدهد

چون انز قبل زن می تواند آن را اماده و جاساز کرده باشد و خیالش راحت شده باشد

و اینکه اگر مرد از کاندوم استفاده نکرد دیگر نگران سوال آیا بدون کاندوم ایدز میگیریم نمی باشد

نوع کاندوم و انتقال ایدز

یادتان باشد اینجا در مورد کاندوم سالم باد تاریخ انقضاء معتبر صحبت می کینم و توصیه می کنیم پیش از استفاده از سالم بودن پوشش آن خیالتان راحت باشد.

اما در واقع نوع و مدل کاندوم هیچ ربطی به انتقال یا عدم انتقال بیماری ندارد، همین که کاندوم حالت ارتجاعی مناسبی داشته باشد و در حین رابطه دچار پارگی نشود یعنی یک وسیله ایده آل برای جلوگیری از انتقال بیماری در طول رابطه به حساب می آید.

رابطه با فرد ایدزی با کاندوم

بسیاری از افراد قصد دارند بدانند که آیا می توانند با کاندوم به برقراری رابطه با فرد مبتلا به اچ ای وی بپردازند یا خیر. در این مورد باید با علم به اینکه ریسک رابطه بالاست و به عنوان رفتار جنس ایمن به حساب نمی آید، اقدام کنید.رابطه با فرد ایدزی با کاندوم

باز هم می گویید که آیا بدون کاندوم ایدز میگیریم که بله کاندوم نقش جلوگیری از ابتلا را دارد مانعی برای رابطه ایجاد نمی کند اما حفظ پروتکل های بهداشتی و انجام آزمایش و تست ایدز بعد از رابطه می تواند تا حد زیادی خیال افراد را به نسبت سلامتی خود راحت کند.

ممکن است در صورت تمایل، شما و شریک جنسیتان بخواهید رابطه جنسی بدون کاندوم را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید که درباره ی این موضوع با یکدیگر به صورت واضح و بی پرده صحبت کرده و این تصمیم را باهم بگیرید. قبل از تصمیم برای رابطه جنسی بدون کاندوم، باید به یک سری نکات توجه کنید:

لزوم انجام آزمایش بیماری های جنسی

اگر دوست دارید که رابطه جنسی بدون کاندوم با شریک جنسی خود را دارید، حتماً باید با انجام آزمایشات مربوط به بیماری های مقاربتی، از سلامت خود و شریک جنسیتان مطمئن شوید.

این آزمایش ها تنها راه اطمینان از این امر است که هیچ کدام از شما دچار بیماری های مقاربتی نیستید. از جمله تست های سریع تشخیص ایدز استفاده از کیت آزمایش ایدز می باشد

فراموش نکنید که درباره ی این موضوع باید صادقانه و بی پرده با شریک جنسی خود صحبت کنید تا در صورت ابتلا به بیماری های مقاربتی، آن را به شریک جنسی خود انتقال نداده و از مشکلات آتی پیشگیری کنید.

برای پیشگیری از انتقال تمامی بیماری های مقاربتی، باید یک تست کامل بیماری های مقاربتی برای کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس، ایدز، تبخال تناسلی و تریکوموناس را انجام دهید. بیشتر آزمایشگاه ها دارای تست مربوطه برای تمام این بیماری ها هستند و ۲۸ روز بعد از قرار گرفتن در معرض شرایط خطرزا، می توانید با انجام این آزمایش از سلامت خود مطمئن شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *