اینکه چه مدت طول می کشد تا نتیجه آزمایش ایدز مشخص شود خیلی مهم است.اگر فردی نگرانی و دلهره از بابت این موضوع داشته باشد یا زمان زیادی از آلودگی وی به ویروس نگذشته باشد برایش مهم است که زودتر بداند نتیجه آزمایش وی چیست

اما اگر بخواهیم بطور کلی این موضوع را برای شما شرح دهیم باید بگویم که هر نوع آزمایش مدت زمان خاص برای طی روند خود دارد

ممکن است طی مراحل مختلف و انتظار برای طی آنها بیشترین حد زمانمی را بگیرد

هیچ آزمایش اچ آی وی بلافاصله پس از عفونت نمی تواند ویروس ایدز را تشخیص دهد. اگر فکر می کنید در ۷۲ ساعت گذشته در معرض HIV قرار گرفته اید، بلافاصله با کارشناس مراقب بهداشتی در مورد پروفیلاکسی پس از مواجعه صحبت کنید.

برای آزمایشات آزمایشگاهی (آنتی ژن و آنتی بادی NAT و آنتی ژن) لازم است خون از ورید شما به درون لوله خارج شود و سپس خون برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال شود. برای نتیجه آزمایش ممکن است چند روزی طول بکشد.

با آزمایش سریع غربالگری آنتی بادی، معمولا با خون از نوک انگشت یا مایع دهانی انجام می شود، نتایج در ۳۰ دقیقه یا کمتر آماده می شود.

کیت ایدز طی ۲۰ دقیقه جواب قطعی را می دهد.

یک آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) معمولا ۱۰ تا ۳۳ بعد از آلوده شدن و در معرض خطر بودن است.

مدت اماده شدن تست ایدزچه مدت طول میکشد تا نتیجه آزمایش ایدز مشخص شود؟

سوال بعدی: چه مدت پس از قرار گرفتن در معرض اچ آی وی، آزمایش می تواند ویروس من را تشخیص دهد؟

به فاصله زمانی که ممکن است فردی در معرض HIV قرار گرفته باشد و تا زمانی که با آزمایش مشخص شود که آن شخص ویروس دارد، دوره پنجره گفته می شود. دوره پنجره از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به نوع آزمایش استفاده شده برای تشخیص HIV بستگی دارد. در مورد دوره پنجره آزمایشی که انجام می دهید از کارشناس خدمات بهداشتی یا مشاور آزمایش سوال بفرمایید.

یک آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) معمولا ۱۰ تا ۳۳ بعد از آلوده شدن و در معرض خطر بودن است.

یک آزمایش آنتی ژن/آنتی بادی که توسط آزمایشگاه روی خون از ورید انجام می شود، معمولا ۱۸ تا ۴۵ روز پس از مواجهه، می تواند عفونت HIV را تشخیص دهد. آزمایش های آنتی ژن/آنتی بادی برای تشخیص اچ آی وی با خون از خلال انگشت انجام می شود. (معمولا ۱۸ تا ۹۰ روز بعد از آلوده شدن و رابطه پرخطر داشتن)

The answer to the AIDS test takes several days

آزمایش های آنتی بادی برای تشخیص عفونت HIV پس از قرار گرفتن در معرض خطر ایدز ممکن است ۲۳ تا ۹۰ روز طول بکشد. بیشتر آزمایش های سریع و استفاده از کیت خود ارزیابی ایدز، آزمایش های آنتی بادی هستند.

به طور کلی، آزمایش های آنتی بادی که از خون ورید استفاده می کنند، می توانند HIV را زودتر از آزمایشاتی که با خون از خار انگشت یا مایع دهان انجام می شود، تشخیص دهند.

اگر بلافاصله پس از مواجهه احتمالی با ویروس اچ آی وی آزمایش ایدز انجام دادید و نتیجه منفی بود، پس از دوره پنجره می بایست دوباره آزمایش و تست بدهید.

در نظر داشته باشید ممکن از مدت زمانی برای اماده شدن آزمایش ایدز طول بکشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *