خرید کیت ایدز از داروخانه

بسیاری افراد برای خرید اقدام بهداشتی و درمانی خود به داروخانه ها اعتماد می کنند.حتی خیلی از مردم ترجیح می دهند برای خرید وسایلی که بصورت عادی در هر مغازه ای پیدا می شود و سلامتی آنها در ارتباط هست هم به سراغ داروخانه ها بروند حتی اگر موجب از دست دادن زمان خود و پرداخت هزینه بیشتری نیز باشد

دیگر کیت های تشخیص بیماری و کیت های بارداری که جای ویژه ای برای خود دارد که این وسواس خرید در آنها بسیار بیشتر گردد

اما اگر بریا خرید کیت ایدز از داروخانه هر چه مراجعه کنند به پاسخی نخواهند رسید این یعنی یک دوگانگی از تصمیمات و اجرای آن دیده می شد

Buy AIDS Pharmacy Kit

اواخر پاییز سال ۹۷ بود که رسانه ها از خبر تصمیمات وزارت بهداشت بر توزیع کیت خانگی ایدز در داروخانه ها صحبت کردند

خبر به سرعت در همه جا پخش شد و به گفته معاون وزارت بهداشت

در حال حاضر به این سمت حركت می كنیم كه بیماریابی ایدز را بیشتر كنیم و اعتقاد ما این است كه می توانیم تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به ویروس ایدز را شناسایی كنیم.
بر اساس سیاست هایی كه وجود داشت، تاكنون مجوز آزمایش های خود ارزیابی در كشور وجود نداشت؛ اما از این پس با ارائه این كیت های آزمایش ایدز ، اگر كسی رفتار پرخطر داشته است یا مشكوك به ابتلا است می تواند از این تست ها استفاده كند.

این تست ها تحت كنترل وزارت بهداشت در داروخانه های سراسر كشور عرضه می شود و خود فرد می تواند با استفاده از این كیت های آزمایش ارزیابی ابتلا به ایدز را انجام بدهد.
این آزمایش درجه اختصاصی و حساسیت بالا و نزدیك به ۱۰۰ در صد دارد و اجازه نمی دهیم كیت های تقلبی وارد بازار شود زیرا اگر اجازه بدهیم تست های تقلبی وارد بازار شوند، فردی كه ممكن است مبتلا به ویروس یدز باشد، این تست را انجام می دهد و ممكن اتس جواب منفی باشد، در این صورت می تواند دیگران را آلوده كند.

این تست ها باید سه ویژگی داشته باشند اول درجه حساسیت بالا، دوم اختصاصی بودن و سوم روش استفاده آسان داشته باشند.

خرید کیت ایدز داروخانهکیت ایدز در داروخانه ها

خبر توزیع کیت ایدز در داروخانه تنها در حد همان خبر باقی ماند و اجرای آن در هاله ای از ابهام باقی ماند.در آن زمان که حتی قیمت رپید تست ایدز در داروخانه ها پس از عرضه هم مشخص شده بود و به گفته معاون بهداشت

این كیت ها در سطح دنیا بسیار گرانقیمت هستند و شاید چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ پوند قیمت دارند.

تستی كه سازمان غذا و دارو به آن مجوز داده، به شكلی است كه بتوان با قیمت حدود ۶ تا ۷ دلار وارد كشور كرد. در مرحله ابتدایی شاید قیمت این تست حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان باشد.

کیت hiv داروخانه

اگر چه تا کنون که اواسط سال ۲۰۲۱ بوده و جهان درگیر با مبارزه با ویروس کرونا است و خبری از کیت hiv در داروخانه ها نیست که دلیل ان به گفته خانم دکتر محرز این بوده که:

بر این اساس ما با این شرط قبول کردیم که تست خودارزیابی اچ‌آی‌وی در داروخانه‌ها توزیع شود که فردی به عنوان راهنما و مشاور در داروخانه حضور داشته باشد و افرادی را که تست خودارزیابی می‌دهند، راهنمایی کند. متاسفانه عده‌ای کیت‌هایی را وارد و تلاش می‌کنند که وارد داروخانه کنند.

وقتی جامعه هیچگونه آگاهی درباره اچ‌آی وی ندارد، چطور باید تست دهد؟. حال اگر مثبت شد، چه اقدامی می‌کند؟. یا خودش را از بین می‌برد و یا اقدامات خطرناک انجام می‌دهد. بنابراین باید کسی در داروخانه باشد تا به او مشاوره دهد و راهنمایی‌اش کند.

نتیجه گیری

هر چند در نظر های کنونی وجود ارتباطات و شبکه های اجتماعی بسیاری از نا اگاهی هایی که از ان نام می برند را از بین برده است و پایگاه های رسمی کشوری و جهانی نیز بر این امر موثرند و معلق بودن این جریان موجب ضررهای دیگری خواهد شد اما این تفکر هنوز پابرجاست و از سوی دیگر اگاهی لازم برای مراجعه افراد به مراکز نیز صورت نمی گیرد

شیوع بیماری کرونا خود نشان داد که جامعه با چه سرعتی قابلیت درک و آشنایی با یک بیماری جدید را خواهد داشت و این خود نمایان این است که جلوگیری از این امر ضرر های بیشتری به افراد در معرض خطر خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *