یکی از روش هایی که ویروس hiv بیشتر می شود از طریق راه های انتقال ایدز از مرد به مرد دیگر می باشد

چیزی که تا بحال مشخص شده است انتقال بیماری ایدز در روابط جنسی با درصد بالایی است و نکته که نمی توان از آن چشم پوشی کرد مشکلات نا متعارف جنسی از جمله ارتباط مرد با مرد بوده که خود می تواند کم بودن اطلاعات و راهنمایی موجب انتقال ویروس hiv در جامعه گردد

هر رابطه جنسی که در آن یکی از طرفین بدنی با میزبانی ویروس hiv داشته باشد امکان سرایت ویروس به پارتنر مقابل خود را دارد

هر چند جوامعی که به روابط جنسی در چهارچوب اعتقاد بیشتری دارند در زمینه گسترش و انتشار این ویروس از طریق روابط نا متعارف کمتر در معرض خطر هستند اما در مجموع نمی توان از عده ای که به این موضوع مشغول می باشند چشم پوشی کرد

باید پذیرفت که تمایلات برقراری روابط جنسی در بین مرد با مرد هم در گروهی وجود داشته و این موضوع باید بصورت ویزه ای مورد هشدار و آموزش جلوگیری قرار گیرد

انتقال ایدز با رابطه دهانی مرد با مرد

در حالی که خطر انتقال ایدز از طریق رابطه جنسی دهانی برای مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند (MSM) کم است، اختلافات بین یافته های مطالعه باقی مانده است و در مورد درجه دقیق خطر عدم اطمینان وجود دارد.

بین ژوئیه ۲۰۰۱ و سپتامبر ۲۰۰۳، در مجموع ۴۱۵۰ مرد که با مردانرابطه جنسی برقرار کرده بودند و به تازگی مبتلا به عفونت HIV در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی تشخیص داده شده و به مرکز نظارت بر بیماری های واگیر در لندن گزارش شده است.

گزارش های دریافتی ۱۳۵۹ مورد در این مدت شامل این سوال بود که

“آیا بیمار معتقد است که از طریق رابطه جنسی دهانی آلوده شده است؟”

۲۷۹۱ مورد باقی‌مانده فقط گزارش‌های آزمایشگاهی یا فرم‌های گزارش قبلی پزشک را داشتند که در آن‌ها این سؤال مطرح نشده بود.

از ۱۳۵۹ مورد در ۶۸۸ مورد (۵۰.۶%) به سوال سکس دهانی پاسخ داده شد که از این تعداد به ۶۲۵ مورد (۹۰.۸%) پاسخ منفی و برای ۶۳ مورد (۹.۲%) پاسخ مثبت داده شد.

برای ۶۷۱ مورد این اطلاعات با وجود اینکه سوال در فرم درج شده بود ثبت نشد.

تمام ۶۳ موردی که بیمار معتقد بود از طریق رابطه جنسی دهانی به HIV آلوده شده است، با گفتگو با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

از این بحث های بیشتر در طول پیگیری، ۲۷ مورد (۴۲.۸٪) از مقاربت مقعدی محافظت نشده آلوده شده اند. از ۳۶ مورد باقی مانده، ۱۶ مورد (۲.۳٪) ادعا کردند که فقط رابطه جنسی دهانی داشته اند به عنوان خطر ابتلا به HIV، با ۲۰ مورد (۲.۹٪) همیشه رابطه جنسی مقعدی محافظت شده اما رابطه جنسی دهانی محافظت نشده گزارش شده است.

سابقه آزمایش منفی قبلی و وضعیت HIV شرکا هنگام بحث در مورد خطر احتمالی HIV با پزشکان یا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته شد.

تعیین کمیت خطرات رابطه جنسی دهانی و انتقال ایدز مرد به مرد دشوار است و این می تواند مانعی برای دقت باشد

۱-۳. هیچ یک از این افراد برای این مطالعه مجدداً مصاحبه نشدند و خطر فقط توسط پزشک و بررسی یادداشت مورد ارزیابی قرار گرفت.

ممکن است مشکلاتی در یادآوری استفاده از کاندوم وجود داشته باشد، از جمله اینکه آیا از کاندوم استفاده شده است، یا در صورت استفاده، جدا شدن یا شکافتن آن، یا تماس کوتاه مقعدی با آلت تناسلی که مرتبط تلقی نشده یا به خاطر سپرده نشده است.

علاوه بر این، اطلاعات محدودی در مورد اینکه آیا انزال رخ داده است یا در مورد شکستگی در مخاط دهان وجود داشت. با این حال، ۱۶ مورد بدون رابطه مقعدی و ۲۰ مورد تنها رابطه جنسی مقعدی محافظت شده و رابطه جنسی دهانی محافظت نشده را گزارش کردند.

در مجموع این نشان دهنده ۵.۲٪ از گزارش های MSM است که در آن به سؤال پاسخ داده شده است. می دانیم که نیمی از این سؤال پاسخ داده نشده است و اگر آن گزارش ها را به عنوان غیر آلوده از طریق رابطه جنسی دهانی طبقه بندی کنیم، احتمالاً ۲.۶٪ (۳۶ سال ۱۳۵۹) از این طریق آلوده شده اند.

نشانه ارائه شده توسط این داده های نظارتی بریتانیا این است که رابطه جنسی دهانی به عنوان یک راه  انتقال ایدز مرد به مرد درصد خطر پایینی دارد  اما واقعی دارد.

راه انتقال ایدز از مرد به مرد از مقعد

یکی از دلایل کلیدی آسیب پذیری بالای HIV در این گروه این است که رابطه مقعدی محافظت نشده خطر انتقال بیشتری نسبت به رابطه جنسی واژینال دارد.

این به این دلیل است که دیواره‌های مقعد نازک هستند و راحت‌تر پاره می‌شوند و یک نقطه ورودی برای HIV به جریان خون ایجاد می‌کنند.

داشتن یک عفونت مقاربتی (STI) نیز فرد را مستعد ابتلا به عفونت HIV می کند. ایدز در رابطه مرد و مرد

میزان STI در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند بالا بوده و در ۲۰ سال گذشته رو به افزایش بوده است.

با وجود این افزایش خطرات بیولوژیکی، آزمایش اچ‌آی‌وی و دفعات بررسی سلامت جنسی در بین این گروه نسبتاً پایین است (کمتر از ۵۵ درصد در تمام مناطق در سال ۲۰۱۳).

مطالعات مختلف در کشورهای مختلف نشان داده است که مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند از تجربه تبعیض، قضاوت اخلاقی، بدرفتاری و نقض رازداری در مراکز بهداشتی و درمانی می ترسند  در نتیجه، بسیاری از مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند با یک بیماری مقاربتی تشخیص داده نشده زندگی می کنند.

ممکن است آنها را در معرض خطر ابتلا به HIV قرار دهد اگر فردی با فردی که اخیراً آلوده شده است، رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشد، به ویژه خطر انتقال HIV وجود دارد.

بنابر این راه انتقال ایدز از مرد به مرد بسیار اهمیت ویزه ای پیدا می کند

به عنوان مثال، یک مطالعه در لندن، بریتانیا (بریتانیا) گزارش داد که ۲۷ درصد از عفونت ها در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، از شریکی است که اخیراً به HIV آلوده شده است.

با این حال، بسیاری از مردانی که با مردانی که رابطه جنسی معمولی دارند رابطه جنسی دارند، از این موضوع بی اطلاع هستند عوامل رفتاری داشتن چند شریک جنسی در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند رایج است، با این حال بسیاری از مردانی که درگیر رابطه جنسی معمولی هستند به طور مداوم از کاندوم استفاده نمی کنند.

در ۳۳ کشور، کمتر از ۶۰ درصد از مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، در آخرین رابطه مقعدی از کاندوم استفاده کرده اند و تنها در ۱۵ کشور این میزان بالاتر از ۸۰ درصد بوده است. داده های مربوط به سایر بیماری های مقاربتی در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، شواهد دیگری از استفاده ناسازگار از کاندوم است.

دسترسی به خدمات آزمایش HIV در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند نیز متفاوت است. در چندین شهر اروپایی و آمریکای شمالی، مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند به سادگی مورد آزمایش ایدز قرار می گیرند

استفاده از کیت آزمایش ایدز نیز به صورت بسیار ساده ای امکان پذیر می باشد

با این حال، مطالعات انجام شده در کنیا، مالاوی و آفریقای جنوبی نشان داده است که از هر سه مرد HIV مثبتی که با مردان رابطه جنسی دارند، تنها یک نفر از وضعیت خود آگاه بوده است، و در موزامبیک این میزان کمتر از ۱۰٪ بود.۲۱ یک مطالعه در هند نشان داد که فقط ۳۰ درصد از یک گروه متشکل از بیش از ۱۰۰۰ مرد که با مردان مبتلا به HIV رابطه جنسی دارند، از وضعیت خود آگاه بودند.

آزمایش نکردن اچ‌آی‌وی به این معناست که بسیاری از مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند از وضعیت HIV خود بی‌اطلاع هستند و ممکن است از نیاز به انجام اقدامات محافظتی برای جلوگیری از انتقال بعدی به دیگران بی‌اطلاع باشند.

مصرف الکل و رابطه جنسی بین مردان

الکل و مواد مخدر بخش رایج معاشرت در برخی از جوامع مردانی است که با مردان رابطه جنسی دارند. قرار گرفتن تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل می‌تواند باعث افزایش احتمال داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و تعداد شرکای جنسی بیشتر شود و خطر انتقال HIV از مرد به مرد را افزایش دهد.

برای مثال، مطالعه‌ای که در هند در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، نشان داد که بین الکل، افزایش رفتارهای پرخطر جنسی و ابتلا به HIV ارتباط وجود دارد.

در آسیا و اقیانوسیه، و آمریکای شمالی و اروپای غربی، شواهدی در حال افزایش است که نشان می‌دهد برخی از مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، در رابطه جنسی گروهی که معمولاً به عنوان “chemsex” شناخته می‌شود (همچنین به عنوان “پارتی و بازی” یا “PNP” شناخته می‌شود، شرکت می‌کنند. ) تحت تأثیر داروهای روانگردان و تقویت کننده عملکرد.

داروهای مورد استفاده، یعنی GHB (گاما هیدوکسی بوتیرات)، مت آمفتامین و متدرون، جلسات جنسی طولانی مدت را تسهیل می کنند و معمولاً چندین شریک جنسی را درگیر می کنند.

انتقال ایدز از مرد به مرد

داده های سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که حدود ۳ نفر از هر ۱۰ مرد همجنس گرا در بریتانیا در سال قبل درگیر شیمسکس بوده اند.

متخصصان مراقبت های بهداشتی به طور خاص نگران رفتارهای پرخطری هستند که این داروها ایجاد می کنند.

فقدان بازداری فیزیکی و آگاهی اغلب به این معنی است که یک شرکت کننده در معرض چندین شریک زندگی بدون محافظت یا در معرض تجهیزات مشترک مصرف دارو قرار می گیرد که خطر انتقال HIV را افزایش می دهد.

در مواردی که فعالیت جنسی طولانی‌تر می‌شود، این نگرانی وجود دارد که شرکت‌کنندگانی که مبتلا به HIV هستند ممکن است مصرف داروی ART را فراموش کنند، یا اینکه افرادی که HIV منفی هستند، فرصت ۷۲ ساعته واجد شرایط دریافت پروفیلاکسی پس از مواجهه را از دست خواهند داد (PEP). )

پس از قرار گرفتن مشکوک به HIV.27 مردان این گروه اغلب در جوانی HIV مثبت می شوند. برآوردها نشان می دهد که ۴.۲ درصد از مردان جوان (زیر ۲۵ سال) که با مردان رابطه جنسی دارند، مبتلا به HIV هستند.

این در کشورهایی که شیوع HIV در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند نسبتاً زیاد است، شایع‌تر است. یک مطالعه انجام شده در بانکوک نشان داد که میزان بروز HIV در مردان ۱۸ تا ۲۱ ساله بیش از دو برابر بیشتر است.

چرا شناسایی مردان ایدزی که با مرد دیگری رابطه داشتن سخت است

تعداد مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند مشخص نیست. تحقیق دشوار است،
به ویژه در کشورهایی که رابطه جنسی بین مردان تابو است. و تحقیقات در کجاست

انجام شده است، روش ها و نتایج گاهی نامشخص هستند. پاسخ دهندگان

ممکن است تمایلی به پاسخ دادن به این سوال نداشته باشید که “آیا با مردی رابطه جنسی داشته اید؟” یا آنها

ممکن است سوال را متفاوت از سوال کننده تفسیر کند.
آمارهای اخیر از سراسر جهان حاکی از آن است که حداقل ۳ درصد و شاید
۱۶ درصد از مردان حداقل یک بار با دیگری رابطه جنسی داشته اند

مرد. این رقم جهانی بین ۴۵ تا ۲۴۰ میلیون مرد را نشان می دهد.
چند ساله؟
برخی از پسران قبل از رسیدن به بلوغ جنسی از نظر جنسی فعال هستند – معمولاً توسط
ظاهر موهای ناحیه تناسلی و توانایی انزال. این ممکن است در مورد کودکان باشد

مربوط به سن خود یا در نتیجه آزار کودکان بزرگتر یا بزرگسالان. سوء استفاده جنسی از

کودکان – زمانی که بزرگسالان با کودکان رابطه جنسی دارند – می تواند باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی شود

آسیب دیده و توسط هر جامعه ای محکوم است-*

همین مورد سبب می شود راه های انتقال ایدز در مرد به مرد کمتر مرود آگاهی افراد قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *