پس از درمان زگیل تناسلی می توان رابطه داشت یا نه؟

موضوع بحث این مقاله سایت اچ ای وی چک می باشد و اینکه آیا با گذشت حدود ۶  ماه از درمان زگیل تناسلی، شروع فعالیت جنسی با شرکای آینده اشکالی ندارد؟

شما می توانید به محض بهبودی کامل البته با اعلام پزشک معالج رابطه جنسی را دوباره شروع کنید.

برخی نشانه ها باید به طور کامل حذف شده باشد و قطعا نیاز است معاینات پزشکی بشوید.

در ادامه به طور کامل تری در مورد این بیماری صحبت خواهیم کرد

روش‌های درمان زگیل تناسلی

پزشک شما ممکن است داروی شیمیایی برای زگیل‌های شما تجویز کند تا از بین بروند یا رشد نکنند، نسخه ای با کرم ترکیبی به شما بدهد که خودتان برای چندین هفته روی زگیل‌ها بزنید.

روش های دیگری که شنیده می شود مانند اینکه: زگیل ها را منجمد کنید (نام دیگر آن کرایوتراپی است)، زگیل ها را با استفاده از جریان الکتریکی بسوزانید، یا زگیل ها را با چاقو یا سیم و برق بردارید.

زگیل تناسلی توسط انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. وقتی درمان می شوید باید زگیل های شما از بین برود و در نتیجه احتمال انتقال HPV به دیگران کاهش پیدا می کند.

زگیل تناسلی آیا قابل درمان است یا قابل درمان نیست؟

شما زگیل ها را از بین می برید، اما همچنان ویروس در بدن شما است و دوباره باعث بوجود آمدن آنها می شود.زگیل تناسلی آیا قابل درمان است

این ویروس ممکن است در یک نقطه به خودی خود از بین برود، اما هیچ راهی برای دوباره برنگشتن زگیل وجود ندارد. برخی از افراد دوباره دچار زگیل می شوند و برخی دیگر نه.

رابطه محافظت شده و استفاده از کاندوم  هنگام رابطه جنسی به کاهش خطر ابتلا به هر گونه بیماری مقاربتی مانند زگیل تناسلی HPV کمک می کند.

این را باید بدانید که تزریق واکسن HPV باعث از بین رفتن زگیل های تناسلی شما نمی شود، فقط می تواند شما را از ابتلا به انواع دیگر ویروس HPV  و زگیل تناسلی محافظت کند.

اگر شما قبلا زگیل تناسلی و HPV داشته اید زدن واکسن هیچ کمکی به درمان آن نمی کند.

توجه: قبل از رابطه جنسی، حتما به همسرتان اطلاع دهید که HPV  زگیل تناسلی دارید، و این احتمال وجود دارد که دوباره زگیل جدید بوجود بیاید.

زگیل تناسلی قابل درمان است و خطرناک نیست، نداشتن زگیل نشانه این نیست که ویروس در بدن نیست زگیل از علائم این بیماری است و بدون زگیل تناسلی هم می توان ویروس را منتقل کرد.

در صورت نیاز می توانید برای خرید تست ایدز از سایت اقدام نمایید

چگونه از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کنم؟

اول از همه، واکسن HPV  را با مشورت پزشک خود حتما بزنید، اکثر برندهای واکسن شما را در برابر انواع HPV که باعث بیشتر موارد زگیل تناسلی می شوند، محافظت می کنند. این بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه ویروس HPV، از جمله زگیل تناسلی می باشد.

زگیل تناسلی از تماس جنسی پوست با پوست با فردی که به آن مبتلا است، منتقل می شود.

از جمله رابطه های جنسی واژینال، مقعدی و دهانی باعث این بیماری می شوند.

بنابراین تنها راه مطمئن برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی این است که با اندام تناسلی و دهان فرد مبتلا تماس نداشته باشیم.

اما بیشتر مردم در مقطعی از زندگی خود رابطه جنسی دارند، بنابراین اینکه بدانیم چطور رابطه جنسی ایمن داشته باشیم مهم است.

رابطه جنسی بعد درمان زگیل تناسلیدر صورت مشاهده زگیل در ناحیه تناسلی یا مقعد شریک جنسی خود می توانید از رابطه جنسی با آن خودداری کنید، چون براحتی منتقل می شود و زیاد می شود.

حتی اگر در ظاهر همه چیز خوب و سالم بنظر برسد و هیچ زگیلی دیده نشود، نباید بدون کاندوم رابطه جنسی داشته باشیم چون ویروس در بدن شریک جنسی است و براحتی تکثیر می شود.

توجه داشته باشید که هیچ آزمایش و تستی برای زگیل تناسلی HPV  وجود ندارد، اینگونه بیماری های مقاربتی فقط در معاینات پزشکی قابل تشخیص است.

چگونه از زیاد شدن زگیل تناسلی جلوگیری کنم؟

اگر متوجه شدید که زگیل تناسلی دارید، سعی کنید استرس نداشته باشید و نترسید.

چند راه وجود دارد که می توانید از زیاد شدن و انتشار آن جلوگیری کنید.

اگر خود شما یا شریک جنسی مبتلا شدید، با پزشک در مورد واکسن HPV صحبت کنید و مشاوره بگیرید. اکثر برندهای واکسن HPV می توانند در برابر برخی از انواع ویروس بیماری های مقاربی که باعث زگیل تناسلی می شوند، محافظت کنند.

در طول رابطه جنسی مقعدی و واژینال همیشه از کاندوم استفاده کنید.

زمانی که زگیل های دارید که قابل دیدن هستند، حتی با کاندوم هم، رابطه جنسی نداشته باشید. ممکن است در جاهایی که کاندوم نمی تواند بپوشاند هم زگیل وجود داشته باشد و سرایت کند.

اگر سیگار می کشید، ممکن است نسبت به افرادی که سیگار نمی کشند شانس کمتری در ابتلا و سرایت داشته باشید، و احتمال برگشتن بیماری زگیل تناسلی در صورت کشیدن سیگار بیشتر است.

همیشه با شریک جنسی و پارتنر خود صادق و روراست باشید و قبل از رابطه جنسی به شرکای جنسی خود بگویید که زگیل تناسلی دارید، و برای درمان و مبتلا نشدن باهم همکاری کنید.

شما می توانید از بیماری منتقل از رابطه جنسی نیز اطلاع حاصل کنید

چگونه در مورد ابتلا به زگیل تناسلی با همسرم صحبت کنم؟

گفتن یک بیماری مقاربتی ممکن است سخت باشد، اما زگیل تناسلی شایع است و باعث مشکلات جدی سلامتی فرد نمی شود، بنابراین سعی کنید در گفتن آن خجالت نکشید و استرس نداشته باشید.

در اینجا راهکارهایی و چندین نکته اصلی برای صحبت با شریک زندگی گفته می شود که ممکن است کمک کند:

آرام باشید و صحبت کردن را ادامه دهید.

بسیاری از افراد زگیل تناسلی دارند و بسیاری از آنها در رابطه هستند. برای اکثر زوج ها، داشتن زگیل تناسلی مشکل بزرگی نیست. سعی کنید با نگرش آرام و مثبت وارد گفتگو شوید.

داشتن زگیل تناسلی صرفاً یک مسئله سلامتی است، که قابل درمان است.

ممکن است همسر شما نیز زگیل تناسلی داشته باشد و توانایی گفتن آن را نداشته باشد و یا اینکه نیاز به معاینه و واکسن HPV  داشته باشد. پس بهتر است مکالمه دونفری داشته باشید و موضوع را بهم دیگر بگویید.

اطلاعات نادرست زیادی در مورد بیماری های مقاربتی است که فهمیدن اینکه مبتلا به بیماری هستید را ترسناک و خطرناک می کند، بنابراین بهتر است حقایق را بدانید و خود را آماده کنید.

به همسرتان بگویید راه هایی برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی در حین رابطه جنسی وجود دارد. و همچنین می توانید به همسرتان یادآوری کنید که زگیل تناسلی خطرناک نیست و باعث سرطان یا سایر مشکلات جدی سلامتی نمی شود.

برای صحبت کردن دو نفره زمان بندی کنید و زمانی را انتخاب کنید که حواس تان پرت نشود و یا کسی مزاحم شما نشود،و مکان خوبی برای صحبت خصوصی و آرام پیدا کنید.

اگر عصبی هستید، می توانید وقتی آرام شدید شروع به صحبت کنید و یا ابتدا با یک دوست صحبت کنید یا با صحبت کردن با خودتان تمرین کنید.

چگونه در مورد ابتلا به زگیل تناسلی با همسرم صحبت کنم

کلماتی که می خواهید به شریک زندگی خود بگویید را باصدای بلند با خود تمرین کنید و این به شما کمک می کند که بدانید چه می خواهید بگویید و اعتماد بنفس بیشتری داشته باشید.

اگر می ترسید که شریک زندگی تان با شنیدن بیماری زگیل تناسلی HPV عصبانی شود و به شما صدمه بزند، بهتر است با یک پیامک یا تماس تلفنی به او بگویید، و یا از شخصی که محرم است در گفتن به همسرتان کمک بگیرید.

بنابراین چه زمانی برای گفتن اینکه دچار بیماری زگیل تناسلی شده اید به همسرتان مناسب است؟

طبیعی است که نگران واکنش همسرتان باشید، و هیچ راهی برای مخفی کردن ندارید، چون برخی از افراد عصبانی می شوند.

لازم است قبل از داشتن رابطه جنسی به شریک زندگی خود اطلاع دهید.

سعی کنید وقتی با شریک زندگی خود صحبت می کنید،خودتان را سرزنش نکنید.

اگر یکی از شما در زندگی مشترک برای اولین بار در طول رابطه دچار زگیل تناسلی شدید، به این معنی نیست که کسی خیانت کرده است یا اینکه یکی از شما زگیل تناسلی را از دیگری گرفته است.

توجه داشته باشید که داشتن زگیل تناسیلی HPV  به معنای متوقف شدن زندگی جنسی شما نیست و به این معنی نیست که نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید.

پزشکان در مورد داشتن رابطه بعد از درمان زگیل تناسلی چه می گویند:

اکثر افراد به دلیل نداشتن اطلاعات پزشکی دقیق در مورد بیماری های مقاربتی به خودشان انگ اجتماعی می زنند، و این می تواند مسیر درمان زگیل تناسی HPV را دشتوار و حتی ترسناک کند.

بیشتر مردم بدلیل اینکه سیستم ایمنی شان به اندازه کافی قوی نیست ممکن است در معرض بیماری زگیل تناسلی HPV  قرار بگیرند. و این ویروس را در بدن خود داشته باشند.

وقتی ویروس HPV خفته است بعید است که بتوانید آن را به شریک زندگی خود منتقل کنید، با این حال از آنجایی که زگیل تناسلی HPV از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود، می تواند در رابطه جنسی سرایت کند.

حتی اگر آمیزش یا دخول هم نداشته باشید، باز هم می توانید در معرض بیماری مقاربتی قرار بگیرید.

HPV زگیل تناسلی می تواند از طریق تماس دهان و تناسلی و مقعدی و هرگونه تماس پوستی منتقل شود.

انجام آزمایش پاپ اسمیر معمولی به طور مرتب، می تواند ویروس را غربالگری کند.

بهترین شانس شما برای محدود کردن انتقال HPV  زگیل تناسلی در طول رابطه جنسی، استفاده از روش های محافظتی مانند کاندوم و سدهای دندانی است.

بیش از ۱۵۰ سویه ویروس HPV وجود دارد و اکثریت آنها کم خطر هستند که ممکن است باعث زگیل تناسلی شوند.

سویه های پرخطر می توانند به طور بالقوه باعث سرطان دهانه رحم، آلت تناسلی، مقعد یا گلو شوند. درمانی هایی برای مقابله با مشکلات ناشی از ویروس و جلوگیری از فعال شدن آن وجود دارد.

بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از افراد فعال جنسی در معرض HPV زگیل تناسلی قرار می گیرند. و این ویروس را باعنوان همه جا حاضر می نامند. که اکثر افراد فعال جنسی در مقطعی از زندگی جنسی خود دچار HPV زگیل تناسلی می شوند.

ممکن است چیزی در سیستم ایمنی فرد باعث شود که ویروس HPV را در حالت خفته نگه ندارد.

تقویت سیستم ایمنی و استفاده از روش های محافظتی در طول رابطه جنسی کمک می کند که ویروس HPV آنها منفی شود و یا نگرانی اینکه ممکن است مجدد ویروس HPV فعال شود نباشند.

به اندازه کافی بخوابید، استرس خود را کاهش دهید، آنتی اکسیدان ها یا مولتی ویتامین مصرف کنید. الکل مصرف نکنید.

کاندوم برای کاهش احتمال انتقال ویروس HPV زگیل تناسی توصیه می شود اما به طور کامل جلوگیری نمی کند و از بین نمی برد.

در نهایت توصیه پزشکان این است که واکسن ویروس HPV بسیار موفق است و از گسترش ویروس را سرکوب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *